Friday, April 9, 2010

Hidup ini memang penuh dengan ujian

Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah..aku bru je habis minggu last lecture a.k.a minggu test n kuiz..sepanjang minggu ni,macam-macam ragam manusia aku tengok..ade yang study,ade yang stres gler babi,ade yang lepak saje2..tapi ramai yang stres la..sampai shout out kt facebook,oovoo,ym n macam2 lagi la pasal stres je..
Stres??klu pkir2 balik,aku rase nak gelak,marah,sedih tgk orang2 yang stres ni..patut ke stres??perlu ke stres??sebab banyak test,kuiz,assignment??pada pendapat aku yang bernas ni,aku rase kita sebagai student ni,we have to get used to it la..name lagi student..ke korg rase orang yang bernama student ni hanya perlu makan,tido,ngadap laptop,main fb,hang out??
Daripada analisis aku,ade 3 sebab kenapa student ni stres:
1. korg x prepare
2. korg banyak lagi x study
3. korg memang malas nk study
Test,kuiz,assignment sepanjang minggu pn dah nak mengeluh..2 baru ujian kt universiti..belum lagi ujian daripada Yang Maha Berkuasa..klu diberi peluang,aku nk gelak kuat2 kt orang yang stres ni..klu diberi peluang,aku nk lempang je student yang cakap stres ni..aku sedih sebab banyak yang stres ni daripada bangsa aku sndiri..klu aku cakap bangsa aku pemalas la,korg cakap aku racist plak..(pikir2 la sndiri)..
Senang je klu x nak stres..korg study,prepare,tambah2 student yang amik kimia cm aku,kena selalu buat revision..InsyaAllah..klu korg prepare,malam test klu korg nk tengok movie pn boleh..pas wat test,tawakal..pergh..klu parent korg tau anak2 diorang camni kt univerisiti,dh boleh kembang hidung 1 kampung dh..
orait r..aku mau mandi..tp lambat la plak kayu ni mandi..terima kasih sebab baca entry ni..entry ni adalah nasihat untuk diri aku sendiri..tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia..sebab korg sabar baca entry aku,ni hadiah untuk korg..
tekun menjawab test..
kelihatan sweet disitu..


p/s:igt sem depan nk beli jam.suggest sikit brand ape yg patut aku beli..jangan mahal sangat,jangan murah sangat..nik,aziq,bagi rm100 pn cukup r..yang lebih aku tambah..

10 comments:

chah~ said...

wahahaha.. aku suko hk gmbar sweet tu.. aku nk amik gmba sep demo gk ari marin.. tp x ingt.. hahahahaha

syamim said...

eleh kato kokre..pdhl dio pn ngadu stress jgk..wek eleh...huh..

chah ore thumb up dpe lptop jgk tgk gmba sweet tue..hahaha bini tgh tlg dftr sbjk tue...hohoho

haziq said...

gler..
kntoi d c2.. ngadu stress kt awek r siot.. x de nk bisng2 kt aku..
ahaks!!!
org rase orang yang bernama student ni hanya perlu makan,tido,ngadap laptop,main fb,hang out??
get a life dude!!! bole men ftsal.. g camping.. g brjoging.. g tgok chmpion league (tp pasni da xde.. isk2).. g men bsikal.. g ngeteh..
wah2.. kemaen lg..
aku kn yg sweet 2?? hoho..

mohd fauzan said...

gler!!!!
ak suko ugop hok sweet 2 cah
hihu

lyf isnt jz a room n lptop
go get green bbeh

arie said...

huh! sentap ak beb..

first ak nk komen pasl stress r.eleh jim,ko nk lempang je spe yg stress ek?? kemaen garang lg,cm r ko xpenah stress dude.klo relex je pon xbole gak,sometimes stress tu perlu.ble ada stress,tnda nya ada ujian,bila ada ujian means remind kte supaya dekat kan diri ngn tuhan, tu just cm nk recall r tp secara transparent. yeye je ak.

chah: ko ske chah?? mybe ak dh silap tafsir ko,u r not so serious anymore sbb ko ske ak yg sweet..ececec

mim: glerr r,jim ngadu kat ko r..ada unsur2 sweet jgk kat situ weii..manjee ajim ni..biaseee die..cubit kang..hahahah**pliz muntah**

pojan: expert beb speaking kelantan skrg..rply msg nik pon in kelantan..gilerrr..prac does make perfect!

are jim said...

hei kwn2..
aku perlu mtak kebenaran dulu sblum upload gmbr 2..
kang x psl2 kna nyepak..
ziq,2 jdual kau..
ske ati aku la nk wat jdual sape..
aku yg tulis,blog aku..
arie,mmg r perlu..
tp perlu ke spai shoutout kt fb??
wtf..
klu Yang Maha Berkuasa bagi ujian kt ko,ko nk shoutout kt fb jgak ke??pe brg..
dh la fb dh x cool..
ko gano jan??

mohd fauzan said...

yeah,
fb xkewl
d user got moustache
hihu

ari -
glerr,
sweet r lu,
cmne ek nk jd cm2,
adoi,
such a pain in d ass if pk nk jd sweet
glewwrrrr!!!
hihuhaheho

nini said...

glerr sweet gmbr yg sweet tuh
tp bkpo gmbr ak jwb test ado ugop.sekeh nk?
wow u nk 100 jah ko?ajat nk wi lbh...wi nyiku

are jim said...

haa..aku amik senyap2..
nk wat msuk blog jah nik..
haha
oloh..nyiku xse..
ejah 100 xpo doh..
haha

arie said...

ajim: tu msg2 punye cara nk release stress kot,tp xsmstnye shout kt FB die xde alterntve laen gk..tp xtau r org laen,tp ak sure sume org stress.

pojan: ko kan dh slalu buat adegan sweet,bege,g umh tok tua,perform umh kak ipar,ape lg xckup?? haha