Tuesday, September 6, 2011

The Good Old Days

Rewind balik 10 tahun lepas, masa gua darjah 6. Ada seorang perempuan yang cukup lawa. Kulit putih, bulu mata lebat dan lentik, muka mix, rambut panjang. Semua budak lelaki sekolah gua beratur nak ngorat dia. Tapi gua tak dapat la sebab gua dah ada skandal masa tu.

Dipendekkan cerita, perempuan tu datang rumah gua masa akak gua kahwin Jumaat lepas. Tapi kali ni, siap ada suami dan anak lagi. Tak macam kecewa pulak gua dapat tahu dia dah kahwin, siap ada anak lagi.

Korek punya korek, suami dia merangkap bekas cikgu dia dulu, dah masuk 40-an. Bertambah lagi kecewa gua.

Apa yang gua kecewa, macam mana perempuan secantik dia yang gua pasti semua lelaki beratur nak dapatkan dia, kahwin di usia yang muda, pilih calon yang lagi berumur daripada dia??

Wang?? Lelaki tu cikgu, bukan businessman, engineer atau arkitek(bukan apa, orang cakap jadi cikgu tak kaya, setakat hidup senang tu boleh la).
Hensem?? Gua rasa, gua lagi hensem dari lelaki tu(serius, gua tak tipu).
Pengalaman?? Maybe.
Baik?? Tu dia je yang tahu lelaki tu macam mana.

Tak apa. Kita ambil yang positif. Maybe jodoh dia dengan lelaki tu sudah tertulis dalam Luh Mahfuz. Itu gua terima. Gua harap dia bahagia sampai ke syurga.

Lastly, u're beautiful, just like the old times..

6 comments:

husna said...

dah jodoh die weh....

are jim said...

tau,aku saje..x kecewa pn..
haha

haziq said...

bereh r jim.. bdak skola lame..

are jim said...

dh melepas ziq..

husna said...

ajim,,,bunge bukan sekuntum...kah3...

are jim said...

tp bunga ni bunga lawa..
haha