Friday, May 27, 2011

Existence


Control.

Filem yang wajib ditonton bagi sesiapa yang minat dan akan minat muzik brit-pop dan punk rock. Tapi kalau setakat minat J-P, K-P, L-P, hip hop, gua rasa baik tak payah tengok sebab mesti korang akan cakap filem ini tak best.

Gua dah 3 kali tengok filem ni, tapi tak pernah rasa bosan. Sebenarnya, gua dah lama tengok filem ni, tapi hari ni baru ada mood nak review pasal filem ni sebab I have all the time in the world.

Rambut pendek sikat depan, mata kuyu, tarian yang pelik, itulah Ian Curtis, front man band Joy Division. Seorang yang berbakat, penyanyi, penulis lirik, tapi sayang, hidupnya dibelenggu masalah.

Bermula daripada masalah diri sendiri, merebak kepada keluarga dan seterusnya kepada Joy Division itu sendiri.

Ian Curtis, died on 18th May 1980 at the age of 23.

Gua tak nak cakap banyak. Nak tau pasal Ian Curtis dan Joy Division, Control merupakan filem yang wajib ditonton mate. Highly recommended.


5 comments:

TheSilent said...

okay, aku ley tgk. aku mnt punk rock. hahaha.

ABU BAKAR @ BURN said...

Rambut pendek sikat depan, mata kuyu, tarian yang pelik, itulah burn...
wuahahaha

are jim said...

syamira,bleh..enjoy..
burn,bukan..ehakhakhakhak...cik najib cik najib..itulah burn..hahaha

haziq said...

rambut pendek, xbole sikat depan, mata pkai spek, tarian yg simple (kiri ke knan.. knan ke kiri) itulah burn.. ehakhakhakhak..
rambut xbrape pndek, bole sikat depan, mata kuyu time ghabak je, xpndai mnari.. itulah aku.. awuuuuuu.. awuuuuuu..

are jim said...

rambut xbrape pendek,badan yg panjang,itulah haziq..