Friday, May 28, 2010

AWESOME!!! SIRI 2

Assalamualaikum w.b.t.

Terlalu busy minggu ini..Malam ni baru boleh sambung siri 2..

Selasa, 4 Mei 2009,hari yang aku rasa paling best..Pagi-pagi Piju dah mesej,ajak makan kat luar..on!!Gerak g Salor..masak lemak ikan patin,ikan keli percik,gulai kawah,budu,ulam-ulaman..3 orang makan,RM20..Petang lepak kat rumah piju,minum air kelapa muda(panjat sendiri 2!!)..Oh..Terasa diriku begitu budak kampung..

Malam yang best,aku,muih,piju g tengok bola kat stadium Sultan Mohamed IV..KELANTAN VS PAHANG..Negeri kelahiran aku vs negeri tempat aku belajar..aku pun sokong bola sepak tempatan,bukan setakat sokong Barcelona je..even bola sepak Malaysia tak semeriah BPL,La Liga,Serie A,aku tengok jugak keputusan tiap-tiap minggu..so,klu Kelantan kalah ke,menang ke,aku nak bangga,aku punya pasal la,sebab aku sokong bola sepak tempatan..Lahir kat Perlis,tapi lagi tahu pasal Chelsea daripada team Perlis,lahir kat Sarawak,tapi lagi tahu pasal Liverpool daripada team Sarawak,baik kau tak payah bangga kat klu team Perlis@Sarawak@mana-mana team menang dengan Kelantan..Siapa lagi nak sokong bola sepak Malaysia klu bukan rakyat Malaysia sendiri..

Pakai baju hijau(fuh,dah macam green street hooligan),8.15 aku masuk stadium..orang tak ramai lagi..aku ingat memang tak ramai,sebab lawan Pahang(macam Man Utd vs Everton la klu kat EPL)..tapi tidak..menjelang 8.30,stadium penuh..penuh dengan lautan merah..terbukti benar,game besar ke,game kecik ke,penyokong Kelantan sentiasa di belakang pemain..



Aku dalam lautan merah...


The Red Warriors sedang warming up..


Game malam 2 memang boleh tahan jugak la..Terbaik..First half,Kelantan serang dan kena serang..Second half dah boring..game slow..Kesudahannya,Kelantan menang..Kelantan 2-1 Pahang..



Jumaat aku gerak g KL..Ingat nak tangkap COPELAND,tapi tak jadi,abang aku ada kerja..Melepas..Lain kali la aku tangkap artis international lain..the strokes ke,kaiser chiefs ke,killers ke,pg.lost ke,god is an astronaut ke..Kekecewaan aku terubat jugak sebab dapat Wendy's yang dah lama aku mengidam 2..makan sorang-sorang plak 2..kenyang,TERBAIK!!..

Sebelum gerak balik pahang,abang aku bagi pinjam jam..TERBAIK!!(tapi pinjam je,sebelum aku dapat jam lain)



Itu la minggu yang paling AWESOME bagi aku..jumpa family,minum air kelapa muda,tengok bola kat stadium,makan wendy's,dapat jam..oh,AWESOME!!

10 comments:

haziq said...

peh!!! samo'2!!!
on.. on!!!
(ape yg on tah, hoho)
wendy's 2.. adeii..

arie said...

gilerrrr,ak scroll bwh je ttbe silau mate..even xde r sesilau mcm jam ak,tp menten gak r silau nye..bole thn gak r silau jam ko tu..lupe jam ak kat mne..hahaha

mohd fauzan said...

glerr!!
g kl sorg
tp smpi kl 2org
gle dting
hihu
suap2 bger
auw2
hihu

are jim said...

ko silau tgk lampu kt stadium 2..
bukan tgk jam aku..
hahaha
pah ceroh la pojan ni..
napa baru tau..

arie said...

x..bukan..buke..lampu stadium ak bole beze beb..ni mmg btol2 silau sbb jam ko..hahaha

pojan: napa mauuu?? gilerrrkkk napa..tampo mau?? sweet r napa..haha

are jim said...

silau la plak..
haha..
ape yg sweet nye??

mohd fauzan said...

napa baru tau
tke r ayt 2 kua tym ble
hihu

ari-
napa sih kamu ini
apa apaan aja
aja aja viva viva jaiho
hihu

are jim said...

ms mu sumbang mahram..
huah3..

Husnul Fatimah said...

amek award kat blog aku!

are jim said...

nti2 r aku amik..